پودرسنگ مصنوعی (هنری)

پودر سنگ مصنوعی (هنری)

برای تولید اکسسوری سنگ مصنوعی به مواد اولیه بنام پودر سنگ هنری نیاز است. این پودر با آب مخلوط شده و در قالب های مختلف قالبگیری می شود. شرکتهای مختلفی در ایران با کیفیت های مختلف این پودر سنگ مصنوعی را تولید می کنند. از جمله این شرکتها می توان به گروه سیکاس، شرکت فایبرسازان و شرکت مجتمع گچ صفوی زاده اشاره کرد. 

پودر-سنگ-هنری

مشخصات فنی پودر سنگ مصنوعی (آلفا)

 سولفات کلسیمیکی(پودر سنگ مصنوعی) از مواد معدنی است که در زمین به وفور یافت می شود و بسته به مقدار آب کریستال، عمدتاً به فرم دی هیدرات (DH)، همی هیدرات (HH)، و انیدرات (AH)، یافت می شود.

سولفات کلسیم همی هیدرات (HH) که یک ماده بسیار مهم، بویژه در صنعت ساختمان است از آبگیری از DH به دست می آید و به دو شکل سولفات کلسیم همی هیدرات آلفا (α-HH) و سولفات کلسیم همی هیدرات بتا، (β-HH)، وجود دارد.

برخی ویژگی های پودر سنگ مصنوعی آلفا:

  1.  قابلیت ترکیب با اب 23% الی 30% نسبت به وزن گچ
  2. مقاومت فشاری 65 مگاپاسکال مقاومت خمشی 17 مگاپاسکال
  3.  روانی بسیار عالی (18سانتی متر)
  4.  تغییر حجم ندارد
  5.  جذب 2% الی 4%
  6.  رنگ پذیری فوق العاده
  7.  تحمل حرارتی بالا و یخزدگی تا دمای 40- درج
  8.  شکل پذیری فوق العاده
  9.  جرم حجمی تا 3/1 کمتر از بتن
  10.  PH 7.5 – 8 این متریال خنثی میباشد

با توجه به آنالیز پودر سنگ مصنوعی آلفا که در جدول روبرو ملاحظه می‌کنید مقدار اکسید کلسیمیا همان محصولات آهکی در پودر سنگ مصنوعی آلفا متفاوت از گچ های معمولی است و مقدار آن در حدود میزان محصولات آهکی درسیمان قرار می گیرد و همین موضوع پودر آلفا را از خانواده گچ ها جدا کرده و به خانواده سیمانها با ویژگی های خاص مرتبط میکنند.

مشخصات فنی پودر سنگ مصنوعی آلفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *